fredag 23 oktober 2009

Ett minne från dagistiden...

Sonens avdelning på dagis var för första gången på ett äldreboende (demensboende) och skulle sjunga. När han kom hem var han lite sur och konfunderad, ingen hade klappat händerna och ingen hade sagt något, och så såg de lite läskiga ut... vi pratade och jag försökte förklara vad som kan hända när man blir riktigt gammal, så han förstod och såg fram emot nästa besök...
Nästa gång var han lite uppspelt innan och sa att han skulle försöka prata med dem efter sången. När han kom hem var jag ivrig och ville höra hur det gått...
- ja det gick bra, men en satt och såg förvånad ut hela tiden!
(det är en mycket gammal dam som inte har några tänder...)
-så såg jag att det stod en kattskål på golvet, så jag frågade en gammal farbror om de hade katt och det mindes han inte!

Efter dessa besök var mardrömmen för sonen att jag skulle hamna där. så han lovade att ta hand om mig när jag blev gammal!!!!
Nu är han lite äldre och tycker att jag ska bo där, för han tänker inte byta blöjor på mig...och ska jag prompt bo kvar hemma (i huset som han säger att han ska ta över)så får hans fru byta blöjorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar