tisdag 10 november 2009

Sprutan är tagen!!!!!

Jag förstår att ni undrar hur det gick när väl sprutan skulle tas...
Vägen dit och väntrummet förlöpte över alla förväntningar, några kommentarer om att han var nervös, men inte så mycket mer....då....
väl inne hos sköterskan tog det hus i .... herregud vad rädd han var, panik, tårar om vartannat. mitt i all denna panik så var han fantastisk, för han försökte verkligen , han tog ett djupt andetag och började räkna ner...men icke, det läskiga tog över, skakade i hela kroppen och hade fullständigt panik. Efter 1/2 timme och försök till pedagogisk övertalning, sa sköterskan att nu måste hon ta den eller så får vi åka ända till Ellös i morgon... Jag tog tag i hans arm, sa till sköterskan TA DEN NU! på två sekunder var det över, men han hann skrika så han skrämde förmodligen slag på resten av alla barn som satt och väntade... När han var klar sa han förvånat, det gjorde ju inte ont! Sen började han skaka i hela kroppen och blev kokhet, chocken hade lagt sig...
När vi kom hem var han jättestolt att han gjort det och ringde pappa och berättade!

1 kommentar:

  1. Stackars liten människa. Jag har ju gett en del vaccin i och med att jag jobbar på vårdcentral. Barn är en konst att hantera rätt. Det får ju inte bli en skräckupplevelse.... Gott att det gick bra med lillkillen!
    Kramkram

    SvaraRadera