torsdag 5 november 2009

Sprutfobi

Igår när jag hämtade sonen från fritids sa han glatt:
-Jag ska vaccinera mig på måndag!
Jag blev väldigt förvånad att han var så glad, för sedan vi var i Thailand sist och han fick ta så många sprutor inom en kort period, så har han fått riktig sprutfobi. (3 twinrix och en 5års kontroll spruta)
Sen kom det...
-Vad är vaccinera?
Så hela vägen hem var det tårar och skrik om att han hellre ville dö än ta en spruta.
Mina små skämt om att leva med ett gristryne och knorr resten av livet gick inte riktigt hem...
Nu har vi ialla fall övat jättemånga gånger( med fingret och ett litet tryck) så nu börjar den värsta rädslan lossna. Får väl se när måndagen kommer. Det värsta är att de måste ta två sprutor och det vet han inte ännu...

2 kommentarer:

  1. Jag har vaccinerat en hel del med det nya vaccinet. Och faktum är att det känns inte mycket när man får det. "Är det redan klart?" får man höra. Sedan har jag förstått att man kan vara saftigt öm i armen efteråt men det är ju en annan fråga......
    Kramkram Helena

    SvaraRadera
  2. öm i armen är bara förnamnet...
    ska genast tala om för Fredrik att en sjuksköterska sagt att alla säger att det inte känns!
    tack!

    SvaraRadera