fredag 21 augusti 2009

Ettakladdare

Nu har sonen äntligen börjat ettan!
Som han har längtat efter att få börja plugga och få läxor! Dagen efter uppropet så kom han hem med en läsebok (jag förstod i efterhand av andra att den skulle kläs in i papper, det var anledningen till att den var med hem). Han satte sig i soffan och sa att han var tvungen att göra sina läxor(överlycklig!)och satte igång att läsa, han läste innan han somnade och jag vaknade på morgonen att han låg med boken i handen. Så första dagen läste han ut hela boken de ska ha den här terminen...
Känner såååå igen mig, jag älskade också att börja skolan och plöjde igenom allt fröken hade, så hon hade alltid problem att hitta uppgifter till mig. Det verkar ju som om han blir likadan! För mig gick det över ganska fort, undra hur det kommer bli för honom... Ska han bli arkeolog så får han ligga i!!
Någon som minns själva hur ni hade det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar